تلاش برای ثبات و باز سازی در افغانستان!
جلسهء مشترک در شهر وایلهء دنمارک به منظور: جلسهء مشترک در شهر وایلهء دنمارک به منظور:

بتاریخ 30 اپریل 2011 میلادی   شهر وایلهء دنمارک میزبان  جلسهء مشترک وزارت محترم خارجه دولت دنمارک و هیئات همراهانش با یک تعداد از افغان های شهر وایله و اطراف آن ، فرید ریشیا ، کالینگ ، سکندربورگ ، اودینسه ، اغوس ،  البورگ و سنوبورگ بود.

در این جلسه :

 نماینده وزارت خارجه دولت دنمارک در امور افغانستان محترمه پرنیلی دوهولمPernille Dueholm  در مورد  کمک و تلاش های دولت دنمارک در عرضه های سیاسی، نظامی ، فرهنگی و بازسازی و تامین صلح و ثبات در افغانستان بعد از سال 2014 میلادی و فراهم نمودن شرایط کار و اشتغال  در افغانستان ،  نماینده اداره جمع اوری کالای دست دوم دولت دنمارک   محترمه  Mette Marri در مورد فراهم  نمودن شرایط  جمع اوری و انتقال کالا های دست دوم از دنمارک به افغانستان  و محترم  Anders Kundsen   در ارتباط  با امکانات و میکانیزم عملی  تامین مالی  راه اندازی پروژه های خصوصی در افغانستان بطور مفصل و همه جانیه  توضیحات  لازم ارایه نمودند.

 در هر بخش شرکت کنندگان با  نظریات ، پیشنهادات و پرسش های سازنده و مفید و هدفمند از یک طرف تشویش و نگرانی شان را از انکشافات منفی حوادث در  حال و بعد از سال 2014 میلادی در افغانستان ابراز داشتند و از جانب دیگر راه های بیرون رفت  ختم  بحران و بی ثباتی در افغانستان را  واضح و روشن مطرح ساختند.

 این  جلسه  که شش ساعت را در برگرفت  بنا بر دعوت اتحادیه دوستی افغان - دنمارک شهر وایله تر تیب و تنظیم شده بود . جلسه با صحبت افتتاحیه محترم عبدالهادی بیله وال  رئیس اتحادیه  ، تحت ریاست محترم انجنیر زلمی نصرت معاون اتحادیه  بکار خود آغاز کرد و با صحبت اختتامیه  محترم عبدالهادی بیله وال پایان یافت.


May 21st, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها